Nie jestem nawet amatorem, ale zwracam uwagę na styl jazdy. Mam pytanie - takie jak w temacie. Jeżdżę uno i kopnięcie pedału gazu piętą przy naciskaniu hamulca okolicami palcy u stóp jest po prostu nierealne. Bo musiałbym też zahaczyć o sprzęgło
Próbowałem wciskać hamulec środkiem stopy, żeby się zmieścić, ale to po prostu nie działa. Nie mam wtedy pełnej kontroli ani nad hamulcem ani nad gazem. Poza tym to chyba spowalniało reakcję przy hamowaniu itd...
Czy ktoś z Was może jeździ w ten sposób? Macie może jakieś rady
Będę bardzo wdzięczny
Wysłany: Pią 26 Sie, 2005
Ja robilem tak:
Hamowanie prawa stopa, prawie cala (tak jest pewniej) i bokiem stopy naciskanie gazu.
Slabo mi szlo wiec teraz staram sie o miedzygazie zapomniec...
Jak bylem ostatnio na autodromie to tez sie uczylem hamowania z międzygazem ale w seju jest to dosc trudne niestety (nogi musze miec dosc mocno ugięte zeby dosięgac do kierownicy)
Ja wciskam hamulec śródstopiem (nie palcami) i lekko piętą albo bokiem pięty staram sie dozowac odpowiednio gaz. Najlepiej sie tego uczyc na otwartych przestrzeniach bo jak spadnie noga z hamulca to mozna ladnie krajobraz zwiedzac Technika chyba najbardziej przydatna na mokrym ale jeszcze nie mialem okazji sprawdzic...
Nie znam sie ale czy nie lepiej ćwiczyć od razu technike hamowania lewą girą ? Czy nie o to tu chodzi ?
Nie o to
Na asflacie moim zdaniem nie trzeba uzywac lewej giry. Nie jechalem nigdy typowo szutrowego rajdu ale tam pewnie lewa sie bardziej przydaje...
Wysłany: Nie 28 Sie, 2005
Lukasz, miedzy gaz uzywa sie gdy dojezdza sie szybko do zakretu i zrzuca sie biegi. Normalnie nie mozna szybko puscic sprzegla bo nastepuje nieprzyjemne (i zenujace... ) szarpniecie. W RWD moze cie nawet obrocic. Wiec zeby bylo plynnie robimy takie pacniecie w pedal gazu, zeby na chwile podniesc obroty silnika.